Puoli miljoonaa euroa kotouttamiseen!?

Kotkan talousarviokokouksessa käsiteltiin puolen miljoonan euron ylimääräistä määrärahaa kotouttamiseen kotkassa.

Perussuomalaiset yrittivät torpata ehdotuksen mutta yksikään, minkään muun puolueen valtuutettu ei tukenut torppaamista. Päin vastoin – Kaikki muut puolueet pitivät 500000€:n laittamista maahanmuuttajien kotouttamiseen hyvänä siitäkin huolimatta, että tätä rahaa ei valtio Kotkalle korvaa.

Perussuomalaiset yrittivät vastustaa myös korotuksia Kaupunginteatterille (56479€) ja Kymenlaakson Orkesteri OY:lle (36300€). Tämäkään ei onnistunut vaan sinne haluttiin nimenomaan laittaa lisää rahaa vaikka kaupungin taloustilanne on mitä on. (Perussuomalaiset eivät siis olisi leikanneet orkesterilta tai teatterilta, vaan olisivat jättäneet rahoituksen edellisvuoden tasolle)

Mutta koska jostain piti säästää niin Perussuomalaisten Kymenlaakson museolle ehdottama 2000€ ei mennyt säästösyistä läpi, tällä olisi saatu arkeologille kamera, jolla voi säilöä museon kokoelmiin ja lähettää lisätutkimuksiin sähköisesti harrastelijoiden esiin kaivamia esineitä. Toki 2000€ on suuri raha mutta teatteriin, orkesteriin ja maahanmuuttoon verrattuna… Jokainen arvioikoon itse.

Muuta:

Perussuomalaisten ehdotuksesta valttikorttien myyntiä selvitetään kirjastoissa ja kirjastoautoissa.

Perussuomalaisten tukemana myös Kotkakortin käyttöönotto selvitetään.

Katuvalojen sammuttamiskäytännön loppumiseen valmistaudutaan. (Vihreistä huolimatta)

Patsashanke vuoden 1918 muistomerkille ei saanut rahoitusta. 90000€ patsaaseen tässä taloustilanteessa olisikin ollut viimeinen naula arkkuun.

Elämme kuitenkin demokratiassa ja näillä äänestystuloksilla menemme eteenpäin. Demokratiassa on se hyvä puoli, että jokainen voi vaikuttaa käymällä äänestämässä.